fredag 7 oktober 2011

Coolt med entreprenörskap

Så mycket energi jag fick i dag. Först träffade jag Luciano Astuldillo Uppstart Malmö. Luciano är en cool kille och Uppstart Malmö är en cool stiftelse som vill stödja entreprenörskap i syfte att skapa fler arbetstillfällen i Skåne. Det finns bra resurser bakom och en av de första investeringarna var i en alumnielevs nya venture som du som trogen läsare redan läste om här!

Sedan träffade jag YEOS, Young Entrepreneurs of Sweden. Ytterligare en cool organisation som stödjer entreprenörskap. Den trogna läsaren vet sedan tidigare att jag gillar dem och ProCivitas har en rad alumnielever som medlemmar och ambassadörer. Jag tycker att det är lite coolt, att när YEOS besöker Skåne så besöker de MINC, Uppstart Malmö, Ideon och ProCivitas!

Coolt är ju ett av mina favorituttryck och jag vet att många domäner typ coolt.com och coolt.nu är upptagna. I dag fick jag reklam för att regga coolt.xxx. Jag tror jag hoppar den till dess att Vatikanstaden öppnar sin toppdomän: Jag vill gärna ha coolt.va!! Det vore ju riktigt coolt!

Work Hard, Be Nice, Dream BIG and Be Cool!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar