onsdag 12 oktober 2011

Deadline for Oxbridge!

Jag gillar mitt jobb. Just nu är det bråda dagar med att skriva referensbrev. Nu är det deadline för Oxbridge och alla college i Kalifornien.

Om ett par veckor är det dags för de som söker Early Admission till skolorna i USA och vid nyår för de som söker i ”regular decision”. 15 januari är det dags för resten av skolorna i England.

Det är så skönt att trycka submit och avsluta en gemensam process mellan mig (eller rektor) och eleven som varat i flera månader. Samtidigt är det med en rejäl portion stolthet ProCivitas kan skriva verkligen bra rekommendationsbrev till verkligen bra elever.

Jag tycker denna process är så mycket bättre än den ensidiga betygshets som råder i Sverige. Utomlands krävs det CV, profil, tester och så mycket mer utöver betyg som jag tycker ger en mer rättvis bedömning än bara betyg.

Nu börjar jag bli nyfiken på resultaten som kommer kring mars/april. Jag är så sugen på att få Ivy League samlingen komplett samt att någon av våra elever lyckats komma in på MIT/Stanford/Caltech och Cambridge. Jag ser verkligen fram mot att betala ut vårt tidigare beslutade stipendium om 10 000 USD till den elev som först kommer in på dessa skolor!

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar