torsdag 6 oktober 2011

Going south, deep south

Det blir lite trist i Sverige på hösten. Även om jag uppskattar klara höstdagar, dimmiga morgnar, en varm brasa, kantareller, rostbruna manchesterbyxor och allt annat höstigt så finns det läge för lite depp! Depperiet blir tydligare när du läser media. Skuldkris, minusgrader, storm och recession.

Hösten innebär också en del kul att se fram mot för de av oss som gillar snö. Jag har precis bytt ut batterierna i lavinsändaren!

Åtta timmar bort finns något annat. Booming econmies, vår med ett uns av sommarsol, avskrivna skulder och mycket annat! South America! Here I come. Argentina är en vit fläck på min karta, men naturligtvis så finns det ett par alumnis på plats och de ska jag se till att träffa innan jag drar ännu mer söderut, typ längst söderut för att träffa på den eviga majsolen och njuta av att vara riktigt offline i ett par veckor. Under min resa till Sydpolen kommer jag att besöka ett par nya länder/territorium och det är viktiga saker det! Mellan 8 och 20 november håller denna blogg stängd. Jag tycker själv jag är värd det efter alla 110 elevmöten i somras som jag valde istället för semester!

Jag är dock tillbaka innan höstens favoritaktivitet: Öppet Hus på ProCivitas!

2 kommentarer:

  1. Hur många länder hinner du bocka av?

    SvaraRadera
  2. Om allt går som det ska så blir det sex territorium

    SvaraRadera