söndag 22 maj 2011

Alumnimöte

En av våra alumnis frågade om jag hade tid med en fika. Tid för alumnimöte har jag alltid. Denna kille gick ut 2005 från Helsingborg och hamnade sedan direkt på en Business School i London. Efter några framgångsrika år som aktiemäklare, där han samlat både medel och kontakter ska han nu hoppa av karusellen.

Tillsammans med några namnkunniga personer har de testat ett restaurangkoncept som fallit väl ut och nu ska det bli en kedja. Riskvilliga investerare är på plats och det finns stora planer. Jag tror jag träffade ProCivitas Alumnielev 2011! (2010 ska jag avslöja om några dagar).

Under vårt samtal så gick vi igenom en massa roliga gemensamma minnen och vi visste i princip var alla hans klasskamrater befann sig och vad de gjorde! Det tråkigaste med mötet var nog att jag inte blev tillfrågad att investera!

Vi har dock en bra ställe att ha nästa alumnimöte i London på i höst!

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar