måndag 12 september 2011

Morgondagens chefer glömmer inte nätet

I dag rapporterar Dagens Industri att endast 16% av de svenska cheferna inte har sitt CV utlagt på Facebook, Linkedin eller liknande media. Samtidigt menar rekryteringsbranschen att det blir vanligare och hela 22% av rekryterarna önskar att fler ansökningar utnyttjade möjligheten, men än så länge är det bara 7% som upplever att det blir vanligare.

Jag rekommenderar alltid eleverna från ProCivitas att ha sin CV på t ex Linkedin utöver sin Facebooksida. Jag ser en tydlig tendens att många av eleverna också har en egen hemsida och jag tror att detta kommer bli än mer vanligt. Det är här du förstärker din profil och kan länka till mer information om dina projekt (jag vet att www.connee.com borde fräschas upp). Jag tjatar rätt hårt på eleverna och känner mig övertygad om att morgondagens chefer inte glömmer nätet.

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar