tisdag 13 september 2011

Imponerad av andra skolledare!

Jag är imponerad av ledare som kan vända trender, framför allt i utbildningsvärlden. Just nu gillar jag Pierre Keller starkt. Han kom till Ecal (Ecole Cantonale d’Art de Lausanne) i Schweiz i mitten på nittiotalet. Då var det en regional skola med 140 elever.

I dag rankas den som kanske världens främsta designskola med över 600 studenter. Jag gillar också att han spenderar 40 veckor på resande fot runt världen för att sprida ett positivt budskap för sina elever på arbetsplatser inom deras specialområden. Kreativitet och kommersiell verklighet går visst då hand i hand!

Jag ska nog försöka boka nästa flygstol bredvid Pierrre. Jag tror jag och ProCivitas kan lära honom en del också!

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar