torsdag 15 september 2011

Jag har världens bästa jobb och skapar entrepregörer

Det är ingen nyhet att ProCivitas och jag vurmar för Ung Företagsamhet. Ett underbart utbildningskoncept för att praktiskt förstå mer om ekonomi, företagande och projekt. Det skapar drivkraft hos ungdomar och i vår alumnistatistik ser jag tydligt att de som varit framgångsrika inom UF ofta också blir framgångsrika i nästa steg. En av våra alumnis utryckte det enkelt: ”Det är skillnad på att vinna och att vara en vinnare”! I UF är alla vinnare!

I går var det kickoff i Skåne för Ung Företagsamhet i Malmö och under kvällen fylls mina inlådor på Facebook, Twitter och mailen av glada tillrop från en lång rad elever. De har fått än mer inspiration och tackar lyriskt för möjligheterna. Det är sådana dagar jag verkligen gillar mitt jobb och jag tycker att det nästan är en löneförmån att få jobba med dessa duktiga, ambitiösa och trevliga elever. Jag tackar för tacken till Sofie, Ellen, Renee, Hanna, Magnus, Mickey och ett gäng till!

Alla trevliga tackbrev innehåller kommentarer om Mr Gustaf Josefsson. Jag gillar hans idé om entrepregör: Det går inte ut på att förutspå, utan att våga gå ut och testa. Jag säger som vanligt:

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar