torsdag 1 september 2011

DeepEverest

I dag var jag på en superintressant föreläsning av Annelie Pompe. Hon är övertygad om att allt är ett äventyr och en äventyrska är hon. Annelie tävlar i fridykning och är världsmästare och har nått 126 meter. Samtidigt är hon en av de få svenskar som bestigit Mount Everest. Hon slår mig därmed med nästan 3000 höjdmeterL. Hon verkar varit 2800 meter högre och 100 meter djupare än mig och djup, det är Annelie verkligen, fast på ett helt underbart sätt.

För eleverna på ProCivitas i Helsingborg gav hon inspiration och många coola budskap. Det största äventyret är inte toppen eller djupet eller ens vägen dit. Det största äventyret är DU! Några underbara citat:

Life requires living!

The state of life is much like the state of mind

Fear is not to be feared

Detta slår ju nästen mitt gamla skidåkarmantra: ”Changing directions is a sign of fear”, men knappast min eviga favorit:

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

(detta är tydligen också en slogan från ett hotell i Italien och en skola i USA. Det har jag lärt mig nyligen, men det kan nog både jag och de leva med)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar