torsdag 10 juni 2010

Work Hard, Be Nice, Dream Big


I bland upplever jag mig själv som en curlingpappa till ProCivitas elever men samtidigt tutar jag i eleverna att du måste fixa det själv och för att verkligen lyckas finns det tre enkla bra regler att följa om du verkligen vill ha framgång:

Work Hard! Sorry! Det finns inga genvägar. För att lyckas med än vad du vill nå så måste du köra Work Hard!

Be Nice. Möt andra människor som du vill bli bemött själv. Nästan hela världen är fylld av medmänniskor som gillar kombinationen av Work Hard och Be Nice!

Dream Big. Låt ingen svensk Jantelag hindra dig. Sätt höga mål och kör Work Hard och Be Nice, så kan jag nästan lova att du kommer dit!

Min devis har förmedlats sedan 2003 och verkar ju ha fungerat då många alumnielever verkar lyckas bra med sina egna mål och nu har till och med den kommunala sammanslutningen av ett gäng gymnasieskolor i Helsingborg anammat mitt budskap i sin marknadsföring:


1 kommentar: