fredag 11 juni 2010

Utmärkelser på studenten

En av de trevligaste uppgifterna jag har som ordförande för ProCivitas är att dela ut årets utmärkelser på studenten i kyrkan. Efter mycket dialog inom lärarkåren så enas vi till slut vem som ska få:

Bästa ekonom

Bästa entreprenörsanda

Bästa idrottselev

Bästa naturvetare

Bästa projektarbete

Bästa insatser för skolan

Bästa akademiska insatser

·

Det är riktigt, riktigt svårt att välja vem som ska få denna eviga ära och berömmelse. Vi har ju rätt många att välja bland!

Efter studenten börjar en ny relation och jag är så glad över att det är min uppgift i organisationen att ta hand om detta. Via sociala medier har jag nästan dagligen kontakt med en handfull alumnielever och glädjer mig åt deras framgångar.

Det är fantastiskt kul att följa våra alumnielever på den resa de gör. Nu arrangerar vi alumnimeetings varje år i Köpenhamn, Göteborg, Stockholm, London, New York City, Shanghai och Beijing. Nästa år har trycket ökat för att ha ett i Lund också!

Naturligtvis utser vi varje år årets alumnielev samt ger stipendier för framgångsrika studier på Ivy League skolorna samt de mest framstående ”businesskolorna” som t ex Warwick. De så viktiga nätverken stärks och vi drar nytta av varandra och jag som lite statistiknörd gillar att följa upp hur det går för dem sju år efter studenten. I årets undersökning, som vi inte är riktigt klara med, ser vi att snitt alumnin från ProCivitas har en årsinkomst som nästan tre gånger överträffar snittet för 27-åringen i Sverige!

Jag tar det som ett tecken på att ProCivitas elever följer min egen devis: Work Hard, Be Nice, Dream Big!

PS - om du är nyfiken om vem som vann årets utmärkelser så ta en titt på www.procivitas.se eller sök upp mig på Facebook eller Linkedin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar