söndag 22 april 2012

Dags för tekniksprång?


Det är väl känt att jag brinner för ekonomiska utbildningar, men de senaste åren har jag verkligen lärt mig mer om de tekniska och naturvetenskapliga utbildningarna också och jag bedömer att ProCivitas gör riktigt bra ifrån sig även där. Det är viktigt med ingenjörer och det tycker fler än jag!

Häromdagen lanserades Tekniksprånget. De erbjuder studenter från N- och T-programmen, fyra månaders betald praktik på något av de nio namnkunniga bolag som hittills ingår i Tekniksprånget. Regeringen har avsatt 100 miljoner kronor till projektet under de kommande tre åren.



Detta kan vara ett bra projekt för ProCivitas naturvetare, om de planerar för ett GAP-year innan vidare studier. Det ger ytterligare en merit på ditt CV och är nog så viktigt, men viktigast är som vanligt: Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar