fredag 26 augusti 2011

TEDx

I dag medverkade jag på TEDxHelsingborgHelsingborgs Konserthus! TED är ett spännande inspirations & ide-föreläsningskoncept från USA. Har du inte redan koll på den globalt idéspridande superorganisationen TED så är det hög tid att få det. Inte bara för att idéer, som TED själva uttrycker det “är värda att sprida”, utan för att nu var det dags i Helsingborg.

TED en av världens kanske mest idéälskande organisationer. Namnet är en förkortning av “Technology, Entertainment Design” (teknik, underhållning, design) och den ideella organisationen som är hängiven sitt mantra “ideas worth spreading” kickade igång redan 1984 genom en konferens som sammanförde människor från de tre olika intresseområdena (alltså – teknik, underhållning, design…).

Dagens tema var Tolerant City och jag tänkte mig nog att smygläsa lite mail och senaste numret av Monocle under tiden, men istället blev jag rejält inspirerat av idéer som:

Bodyfat is not a problem. It’s a resource

Soundpainting

Fear driven society

Invest in your passions

Pannovation = Pre Approval Not Needed


I publiken fann jag även ett tiotal elever från ProCivitas, som verkade finna samma inspiration som jag. Det enda jag saknade var nog:

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar