måndag 29 augusti 2011

Jag gillar entreprenörskap OCH studier


Jag gillar entreprenörskap och studier och tror att det är en bra kombination och speciellt i den ordningen. Jag tycker nog att ”Proccekidzen” bör satsa på att komma in på vettiga utbildningar innan de hittar idén, möjligheten, hålet i marknaden etc.

Jag gillar också Peter Thiel, en ”tech billionere mogul” som gick på Stanford. Trots hans studier på Stanford så tycker han det är bättre att studenterna hoppar sin utbildning. Förra året gav han 100 000 dollar till 20 olika ungdomar med uppmaningen för att hoppa universitetet och i stället skapa sig en business. ”Den bästa vägen att lära sig förmågor är att praktisera färdigheterna, inte att sitta i ett klassrum” lär han tydligen uttryckt. Han har också sagt ”college kan bli fyra-fem år fest, men det utnyttjas ofta för att undvika att förbereda dig för framtiden”!

Jag tror Peter Thiel skulle gilla Ung Företagsamhet. Jag tror att Peter Thiel definitivt också skulle gilla ProCivitas, men jag tycker återigen att eleven ska påbörja en högre utbildning. Det är i den miljön och i det nätverken som magiska saker sker, precis som för Peter Thiel! Jag är övertygad om att eleven från ProCivitas är väl förberedda för båda alternativen!

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar