torsdag 18 augusti 2011

IT-fötter, lera och lärdomar

Då var personalen på ProCivitas tillbaka efter en trevlig kickoff på Varbergs Kurort som jag varmt kan rekommendera. Vi är nu rejält taggade att ta hand om våra nya förstaårselever och naturligtvis de återkommande andra- och tredjeårseleverna.

Vid sidan om utbildningen erbjöd Varberg massage med eller utan tång och lera och några av oss provade att sticka ned fötterna i akvarium fyllt av hungriga fiskar.

Vi hade ett par intensiva dagar med Google Apps och Tänk Om som för andra året i rad utbildade oss i det vi kallar 21th Century Skills:


Till och jag lärde mig något och jag fick ett nytt favoritprogram i Animoto där jag nu lätt stoppar in mina Screenr filmer. Alla fick inspiration i hur vi kan utnyttja IT än mer i vårt dagliga arbete. Jag måste även medge att jag inte sett Googles Sketchup tidigare! Jag tror många av oss har kommit en bra bit på vägen och det kändes nog som om TänkOm fick sig en liten utbildning av oss också!

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar