tisdag 26 april 2011

Princeton


Bussen rullar mot New Jersey och Princeton. Inget ont om Princeton. Mitt favorit Ivy ligger där. Hogwarthus, safe, highclass, Johanna och allt annat. Helt enkelt en favorit. Jag hoppas inte att Emma blir för förtjust, för jag vill ha henne till Darmouth som första ProCivitas elev där!

Men jag saknar redan NYC. Jag brukar säga att det bästa staden är alltid den jag är i just nu och jag borde vara nöjd här på Nassau Street i Princeton, men jag saknar NYC. Jag tror jag har varit där 44 gånger på kortare eller längre besök och hur jag än vänder mig så har jag så mycket kvar att utforska! ILNY. I år hann jag t ex inte med FIKA, Sockerbit, Brooklyn som alla stod på men todo-lista.

Johanna bjuder på en guidad tur runt Princeton och Q&A för gruppen. Hon vinner snabbt allas förtroende, genom att bjuda på bagels och olika typer av smör på riktigt amerikanskt vis. Äntligen kommer den där fuktiga värmen och solen gassar på. Johanna bjuder också på lunch på en av hennes Eating Clubs. Naven i collegekulturen på Princeton.

Sista skolstoppet blir på UPenn. Jag blir lika imponerad varje år. Wharton Business School Bverkar vara så bra och ”Phiilie” verkar vara en lagom stad för detta. Det är en av de få skolorna där ProCivitas inte har några elever så jag utropar ett nytt stipendium på 5000 dollar till den som först tar sig hit! Härmed har alla guppen besökt alla Ivys och jag har fått med mig en slips från alla skolorna. Wall of Fame soon!

På kvällen träffar vi Viktoria på en kubansk krog i downtown. Viktoria går på Haverford. Haverford är rankad som nr 9 i USA på Liberal Arts, d v s några tusen platser bättre än Linné universitetet i Växjö, som jag ändå har ett gott öga till. Viktoria visar tydligt att du har chansen, bara du har lite Work Hard, Be Nice, Dream BIG i dag!

I morgon blir det DC och sista dagen på ProCivitas East Coast College Tour Spring 2011. Spring? Yes, vi beslutade i dag att redan göra om touren till hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar