onsdag 6 april 2011

I love my job!

Jag älskar mitt jobb, kanske speciellt i dag!

I dag hände det där lite oväntande. Mellan två ordinarie möten så kom en flicka från årskurs två fram till mig och tog i hand och presenterade sig och sa "Jag vill till Harvard! Det sägs att du är rätt man för att hjälpa mig!"

I min roll som ordförande för ProCivitas så dyker det upp rätt få ettor på min radar (OK Charles, Emma, Nico, Elliot och en rad till: du är där). I tvåan får jag kontakt med de som verkligen vill och de få som verkligen inte vill. I trean känns alla som vänner! I detta fall hade min radar totalt misslyckats i flera månader. Detta borde jag upptäckt innan!

Ett kort möte blir till flera timmar. Detta är en tjej med verkligen "Ivy Material". Förutom full pott i alla ämnen tävlar hon på EM och VM nivå i sin sport och favoritämnet är Matematik och Business är det hon vill bli bäst i! För att få henne hela vägen till sin egen "Big Dream dröm" krävs nu Hard Work, inte bara från tjejen i fråga, utan även för mig.

Mademoiselle! Jag lovar dig hela mitt "Be Nice" konto. Jag lovar att göra allt för dig och jag lovar att jag är på plats i Cambridge eller New Haven, sommaren 2016, när du tar din examen!

Ytterligare en underbar dag på ProCivitas!

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar