fredag 4 november 2011

Last days in London

På onsdagen åkte vi lite mer nordöst och hamnade i Cambridge. Cambridge rankas som ett av världens bästa universitet och när solen glittrade på floden och speglade de underbara byggnaderna så kunde vi inte mer än stormtrivas.


Vi trivdes än bättre under en guidad tur med ”behind the scenes info” av Olga Petersén. En supertrevlig tjej som också är bloggerska på www.studyadvantage.se. För många blev nog detta veckans höjdpunkt.

Några av våra Naturelever som tidigare velat lite om framtiden bestämde sig nog här. Sista kvällen i London spenderas nog på lite olika sätt. Själv gled jag snabbt förbi de hysteriska shoppinggatorna ner till Pall Mall.

Sista dagen i England delade vi upp oss i två gäng. Ett gäng drog till Cass Business School på City University som ligger mitt i finansdistriktet. Cass är också en av de skolor dit många av alumnieleverna från ProCivitas har valt. Fredrik och Fredrik (alumni Malmö 10 respektive HBG 10) guidade runt gänget.

Själv följde jag med naturgänget till Imperial College. På Imperial har ProCivitas just nu ingen alumni, men efter detta besök blir det nog några sökande. Imperial är främst kända för studier i naturvetenskapliga ämnen och är högt rankade inom kemi och läkarkonst.


Jag dröjde mig kvar vid South Kensington och njuter av London innan vi tog oss tillbaka till hotellet för en vidare transport till Gatwick

Att spendera ett höstlov med trevliga och ambitiösa elever från ProCivitas är i princip en löneförmån. Jag vet knappt ett bättre sätt att spendera ett lov på. Jag är lite extra glad att flera av dem verkligen fastnade för de utmanande utbildningarna och miljöerna här och jag är övertygad om att de lyckas, för jag vet att de har mycket Work Hard, Be Nice, Dream BIG i sig!

Nu kommer bloggen snart att vara tyst i två veckor. Jag har förmånen att få möjlighet att vara i en miljö där det inte finns uppkoppling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar