tisdag 29 november 2011

För talanger!

Jag gillar talanger och entreprenörskap! Jag har berättat om Nova100 tidigare, dit många av ProCivitas elever söker sig. I går var jag med på Business meets Talents i Helsingborg. Ett arrangemang anordnat av 4potentials och Helsingborg Business Region. Talanger från hela Sverige samlades och möttes av olika regionala företag på Dunkers kulturhus.

Helsingborg är en verklig entreprenörsstad sedan lång tid tillbaka. Konsul Olsson såg med privata medel till att järnvägen kom till den lilla staden och att hamnen byggdes. Till hamningenjör utsåg han Mr Dunker, som sedan kom att starta t ex Tretorn och Trelleborg. Allt detta fick vi bla höra när Peter Danielsson, kommunens starke man, inledningstalade. Det är kanske därför en av anledningarna till regionens alla framgångar tex inom Ung Företagsamhet och att ProCivitas trivs så bra i Helsingborg.

Jag träffade många talanger och bland alla talangerna vimlade det av alumnielever från ProCivitas. Det är så trevligt att träffa dem igen i denna typ av sammanhang. Vår alumniklubb är snart i klass med vilket talangnätverk som helst och jag ser verkligen fram mot att följa och utveckla det de kommande åren.

Jag vill slå ett extra slag för Åsa Keller, VD Homemaid, som utsågs till årets talang i Sydvästra Sverige! Alla verkar följa min devis: Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar