söndag 19 juni 2011

Dags för refresh!





Det finns många entrepröriella satsningar för ungdomar. Entreprenörsjakten och den i veckan aktuella Emax har jag berättat om tidigare. En satsning som fick mitt fokus i helgen var Refresh Street Music, http://blogg.pepsi.se/refresh-project/ . Även om syftet är att boosta Pepsi så är navet i satsningen att uppmuntra ungas idékraft och entreprenörskap och det är stora prispengar på spel. Detta måste en ordförande på ProCivitas gilla, även om Pepsi inte är min favoritdryck!

Johanna, Emma och Alfons från ProCivitas i Helsingborg deltar med Flashmob SMS (http://pepsi.se/ideas/11 ). En idé som kom upp genom Entreprenörsjakten i våras som Johanna deltog i. Nu blir det resa till finalen i Stockholm i veckan och idén ska presenteras för bl a Björn Ranelid och Isabella ”Blondinbella” Löwengrip.


Work Hard, Be Nice, Dream Big och lycka till!

1 kommentar:

  1. Ack, detta så hyllande inlägg kräver en ändring Peter! Team HEAT tävlade i entreprenörsjakten i våras, alltså Johanna, Alfons och jag. Ett sista namn på de tävlande i Stockholm glömdes bort, jag är självklart kvar i tävlingen jag med men fick dessvärre inte ledigt från jobbet för att följa med till stockhol
    . All tre står med i tävlingen och på tisdag kammar vi hem den slutliga vinstsumman! ;) Vänligen, Emma Lundgren

    SvaraRadera