tisdag 23 augusti 2011

Vem minns Lunarstorm i kevlarväst?

Då var skolstarten avklarad. Jag har inte hunnit träffa förstaårseleverna i på ProCivitas i Helsingborg än, men det sker på torsdag. Det ska bli intressant att se om budskapet har nått mottagarna innan det att budbäraren kommer. Vad är HSB, PC, och PCUKUT? Hur blir du WHBNDB?

Rektor i Malmö äskade idag än en gång om kevlarväst för att skydda sig mot alla elever och föräldrar som tidigare stod på reservkistan (rättstavat) och nu har varit på upprop på några andra skolor. Denna skara har ökat ordentligt och vi skulle kunna ta in en klass till med högre snitt än de ordinära klasserna med de som just nu vill byta till ProCivitas. Det verkar inte som eleverna där (inga namn nämns) fick samma VIP behandling som de nya i Växjö:


Jag måste erkänna att jag är svag för röda mattor, även om jag tycker att guldöverdragna ledstänger är lite interkontinentalt dålig stil!

Efter att ha träffat förstaårseleverna i Malmö och Växjö har jag nu 300 nya vänner på Facebook. Jag har fått flera förfrågningar om varför ProCivitas inte bygger sitt intranät kring Facebook? Vi hade faktiskt samma idé 2004 fast då hette plattformen Lunarstorm. Hur många av ”Proccekidzen” loggade in där i dag?

Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar