torsdag 11 augusti 2011

Ökenjobb!

Ibland önskar jag att jag börjat blogga tidigare. Hade jag gjort det hösten 2008 så hade mitt första inlägg varit från Dubai, dit jag tog alla ProCivitas medarbetare på en helt fantastiskt underbar kickoff.

Mina trogna bloggläsare vet att jag när en dröm om att besöka jordens alla länder. Jag är med i Century Travelers Club precis som Johan Kåberg, rektor på ProCivitas i Växjö, och vi delar samma dröm. Tillsammans tog vi en hyrbil genom 5 av Förenade Arabemiratens olika länder under Dubairesan och till slut hamnade vi i sanddynerna utanför Ras al-Khaimah och konstaterade att vi hade ett riktigt ökenjobb!

I höst får jag några nya länder (really offline and remote). Så även under jullovet. Årets kickoff för ProCivitas bär till Varbergs Kurort, där vi ska ”avsluta” vår stora friskvårds-satsning och fortsätta vår IT-satsning. Nästa år igen bär det iväg till ett nytt land för mig på kickoffen. Jag har valt destinationen med omsorg, för Johan får inget nytt land där! Så var det i Prag förra året också! Vilken ”rälig” chef jag är!

Dream BIG!

2 kommentarer:

  1. Du får bonuspoäng för att du adopterat ordet räligt till din vokabulär :D

    SvaraRadera
  2. Av de fem Emiraten vi bilade genom hävdar jag, med en drucken papegojas envishet, att Peter Connée sov hela vägen genom Sharjah och ska därför inte räknas på hans lista.

    SvaraRadera