söndag 24 juli 2011

Hur högt kan Apple hoppa?

Mina trogna bloggläsare vet att jag för ett drygt år sedan köpte lite aktier i Apple (http://peterconnee.blogspot.com/2010/06/mac-eller-pc.html). Jag grundade beslutet på hur ProCivitas personal och elever valde datorer inför hösten 2010.

I år får alla förstaårselever på ProCivitas gratis välja mellan en Ipad eller en rätt enkel laptop från HP. Mot en kostnad kan de gradera upp sig och få en MacBook eller en mer designad MacBook Air. De kan också välja en rejält kraftfull laptop, även den från HP. Om en vecka ska alla svar vara inne och jag har tjuvläst lite bland anmälningarna.

Jag har därför precis köpt fler aktier i Apple! Vågar vi hoppas på en fördubbling även det kommande året?

Jag måste också passa på att gratulera Angelica Bengtsson, ProCivitas i Växjö, till en nytt JEM guld i stavhopp och till Höllvikens F17 lag som tog guld i Gotia Cup i går. I laget fanns många elever från ProCivitas. I dag hoppas vi också lite extra på Caroline Hedwall som är i slagläge i Evian Masters.

Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar