måndag 25 juli 2011

Mer om Oslo!

Det är mycket snack om Oslo just nu. Vi hoppas att det blir än mer inom kort! Om en dryg vecka ska Europas bästa unga entreprenörer samlas där för att göra upp om den internationella UF-titeln. Det är tredje gången sedan 2004 som elever från ProCivitas representerar Sverige. En fjärde- och en andraplats finns i bagaget och vi hoppas att årets gäng från Lindmarks Servering ska nå hela vägen fram. Alla bidragen från alla länder finner du här:

Lindmarkarna är ett gäng grabbar som genom hårt arbete skapat ett fint varumärke, inte bara i nordvästra Skåne, utan även i Cannes och förhoppningsvis i Oslo och New York lite senare i höst. Jag ”semestrade” några veckor i Båstad i somras och nästan överallt träffade jag på personal från Lindmarks. Jag tycker det är coolt att man som ett gäng artonåriga grabbar har drygt 20 anställda som man hyr ut till event- och restaurangbranschen. Jag vet att det har varit mycket ”Work Hard” för det här gänget. De har också visat på mycket ”Be Nice” i sommar och jag är övertygad om att de haft ett av de mest lönsamma sommarjobben i Sverige. Jag tror också att UF-äventyret har varit en lång och fantastisk värdefull lektion!

Vi rapporterar mer från Oslo 4-7 augusti där vi också har nästa alumnimeeting. Är du som alumni från ProCivitas i Oslo fredag kväll 5 augusti så hör av dig! Ni 13 som enligt era Facebooksidor är där är ju redan inbjudna.

Work Hard, Be Nice, Dream BIG även i Oslo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar