söndag 2 oktober 2011

Citat för entreprenörer och alla andra

Jag har precis läst en underbart trevlig bok om entreprenörsskap. Jag får inte avslöja varken titel eller författare än, men jag kan inte låta bli att redan nu blogga om några citat:

  • Att veta vad man INTE vill, är också att veta
  • You ain’t what they call you, you’re what you answer to
  • A person can grow only as much as his horizon allows
  • Du är det rätta tillfälle du väntat på
  • Var dig själv, det finns gott om andra
  • It’s not who you aret hat holds you back, it’s who you think you’re not
  • Din självkänsla blir aldrig större än det utrymme DU ger den
  • Är du inte nöjd med dig själv blir ALLT ett misslyckande
  • Varmedveten om dina svagheter, men fokusera på dina styrkor
  • Hur du har det i dag beror till stor del på hur du tänkte i går
  • Det finns ingen mening med saker händer. Det är ditt jobb att göra dem meningsfulla
  • Varför vänta tills i morgon med det du kan vinna på i dag?
  • The people you spend time with, is who you’ll become
  • Uträtta det möjliga istället för att prata om det omöjliga
  • Målet med livet är inte slutdestinationen. Det är resan dit!

De som känner mig och ProCivitas förstår nog varför jag gillar denna bok. Den enda som kanske glömts är:

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar