tisdag 25 oktober 2011

Stockholm rules

De senaste åren har allt fler av ProCivitas alumnielever valt att studera utomlands efter gymnasiet. De som i stället valt t ex Handelshögskolan i Stockholm har kritiserat mig för min hysteri kring Oxbridge, Warwick, St. Andrews och Cass och bjöd in mig till Sveavägen i Stockholm.

Att eleverna på t ex Handels trivs ypperligt förstärktes ännu mer på ProCivitas Alumnimeeting på kvällen. Trots att det var måndag kväll dök många upp och vi nätverkande friskt över skol och åldersgränserna. Det är intressant att se hur eleverna växer upp och tar för sig i de branscher de valt och der är verkligen goda förebilder för dagens elever. Några av eleverna har jag inte sett sedan de tog sin student och det känns tryggt att se deras utveckling. Jag känner attt den plattform de fått på ProCivitas verkligen har räckt långt!

Jag ser fram mot fredagens alumnimeeting i London. Då lär vi blir över 60 personer.

Jag har flera coola idéer om hur vi ska utveckla alumniklubben och hur vi ska fixa ett enormt möte i Lund till våren!

Nu blir det nattåget mot just Lund!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar