onsdag 23 mars 2011

Tillbaka från offline

Efter en lyxvecka helt offline är jag tillbaka. Veckan var kanske inte lyxig. Om du är utanför möjligheten till internet och mobiltäckning så är ditt boende inte ofta speciellt lyxigt, men ändå så är en det lyx att kunna vara offline.

Under en offlinevecka så händer det en del som jag inte hunnit kommentera.

Framförallt vill jag gratulera alla UF-företagare i Skåne och naturligtvis främst de från ProCivitas för sina insatser på Våga Vara Egen dagen i Malmö.

Naturligtvis är jag stolt över att 11/15 pris i Skåne tillfaller ProCivitas och framförallt det mest prestigefyllda priset för Bästa Företag. En del priser delas nog ut lite mer politiskt korrekt! Jag undrar t ex hur stolta Skånes Bästa UF skola känner sig?

Jag vet att jag är kaxig, men det torde jag kunna kosta på mig. Nu ser jag fram mot regionfinalen i Växjö 31 mars och sedan SM i Stockholm 10 maj.

Friskolebranschen börjar sanera sig själv. Några av konkurrenterna som inte haft kvalitet som sin ledstjärna och därmed också uppmärksammats i media har i princip inte fått några sökande alls i årets antagningsprocess. De med kvalitet i fokus har ofta upp mot dubbelt så många förstahandssökande som antalet tillgängliga platser. Nu fortsätter elevkullarna ned i ytterligare ett par år och jag är helt övertygad om att ABBA hade rätt när de sa: The winner takes it all!

Work Hard, Be Nice, Dream Big

是好的,努力,梦想大

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar