måndag 28 februari 2011

Värmlands entreprenör i den nya världen


Då är jag åter från sportlov och besök på Hotel Managmentskolorna i Schweiz. Det var trevligt att besöka Glion och Les Roches som en del av ProCivitas alumnielever valt. De verkar helnöjda och det andades kvalitet.

Att ProCivitas och jag vurmar för entreprenörskap är ju ingen nyhet.

I dag vill jag slå ett slag för Magnus Olsson, en entreprenöriell värmlänning som hittade till ProCivitas i Växjö. Magnus utmärkte sig tidigt genom sin säljande och entreprenöriella ådra t ex inom UF och avslutade sina studier genom att få utmärkelsen Bästa ProCivitasekonom i Växjö 2009. Efter studier i England kör han parallellt ett framgångsrikt eget företag på www.festivalrykten.se .

Då jag är lite digital själv tycker jag det är extra trevligt att alumnielever lyckas i den digitala världen. Det är tydligen inte bara jag som uppmärksammat Magnus utan det har även Nya Wermlandstidningen gjort i helgen. Read all about it: http://nwt.se/noje/article858463.ece

Jag har ju tidigare skvallrat lite om några kollegor/konkurrenter i skolbranschen och jag var lite förvånad över hur hårt några av dem marknadsför sig. Jag kallade det desperat för ett tag sedan. Nu visar det sig att den som marknadsför sig absolut hårdast inte riktigt lever upp till sin marknadsföring, åtminstone om du läste DN under sportlovet!

Work Hard, Be Nice, Dream Big

是好的,努力,梦想大


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar