tisdag 22 maj 2012

Don't be an asshole!


Min lilla slogan Work Hard, Be Nice, Dream Big är egentligen rätt naturlig. I korthet
Work Hard: Det finns få räkmackor att glida på. Om du inte jobbar hårt kommer du ofta ingenstans.


Be Nice: Möt människor som du själv vill bli bemött. Folk i allmänhet brukar gilla människor med dessa två egenskaper. Jag kan nästan utlova ett bra jobb eller nöjda kunder i framtiden.

Det funkar precis som i bilden ovan! Don't be an asshole! Jag gillar scenen i Social Network när Zuckenbergs advokat säger till honom. I really don't think you're an asshole, but stop acting like one!

Annelie Pompe lärde mig också värdera människor i sin omgivning, i om de ger dig energi eller tar din energi! När Annelie hamnade i möten med energitjuvar, så försökte hon leka leken att bli av med så lite energi som möjligt eller vända personen till en energigivare. Jag är för feg för det! Jag undviker därför energitjuvarna rakt av nu.


Dream BIG är min favorit. Om du har har allt annat så gäller det att sikta högt, jobba hårt för det och skapa coola nätverk. Jag kan nästan lova att du då också når dina mål.

Visst är det enkelt:
Work Hard, Don't be an asshole, Dream BIG


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar