onsdag 23 maj 2012

Den lilla röda


Jag har precis bläddrat i den lilla röda. Den är inte så liten! Det är inte heller Mao’s bok jag har bläddrat i. Det är Harvard’s Red Book som utkommer vart femte år och här finns information om alla som pluggat på Harvard. Det känns lite ”pre-internet”, men här kan du bläddra fram vem som gjort eller förlorat pengar, dött, fått barn, barnbarn, prostatacancer, fått jobben e t c. Du kan kolla upp dina room-mates eller gamla flammor och mycket annat.

Boken är naturligtvis lite svår att få tag på om du inte är alumni från Harvard, men läs gärna om den på NYTimes: http://www.nytimes.com/2012/04/15/fashion/after-harvard-dispatches-of-adulthood.html?_r=1&pagewanted=1&ref=education

Visst blir jag sugen på att skriva en ”proccekidbok”, men jag tror det ska vara digitalt och jag tror inte vi ska ha med prostatacancer och barnbarn. Det viktigaste är nog att alumnis från ProCivitas ska ha nytta av sina kontakter över hela världen för de flesta har en sak gemensamt: Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar