fredag 6 augusti 2010

Studyadvantage - Vilken skola är du?

Jag vill slå ett slag för http://www.studyadvantage.se . En ny cool sida som administreras av idel ädel Procivitasalumni adel. Sidan är ett stöd för de som vill läsa vidare främst i USA eller England. Jag tycker det är lite coolt att snittlönen för en fd ProCivitaselev överstiger den som t ex Harvard visar upp enligt: http://studyadvantage.se/nyheter/universiteten-dig-som-vill-bli-rik

Min enkla och snabba analys är att de som väljer den europiska och mer arbetsinriktade studielinjer får snabbare ekonomiska resultat. Vi tackar eleverna från Warwick och Handels för de rusningar ni gör i statistiken. Det finns också ett par lyckade entreprenörer som höjer statistiken rejält.

Vi på ProCivitas tycker det är ruggigt coolt att så många av våra alumnis gör väl ifrån sig på de stora universiteten världen över. Det är mycket ”streight A and A+” och utmärkelser som bästa internationella elev. Hemma i Sverige har ProCivitas riggat kunskaper och erfarenheter och även engagemang på ett sådant sätt att jag hoppas att eleverna siktar mot stjärnorna och verkligen också når dit.

Via att besvara frågorna i http://quizilla.teennick.com/quizzes/9701924/what-ivy-league-school-are-you blev jag lite förvånad över vilken Ivy skola jag borde gått på.

Jag har ju nästan alltid älskat New York City, men trodde att jag var mer Yale eller Princeton. Hade jag fått välja om skola så hade jag nog valt Wharton på UPenn, men NYC is the place to be så jag kan stolt säga att jag blev en Columbia! Vad blev du?

1 kommentar: