tisdag 10 augusti 2010

Prag - hur att slå det?

Prag är en trevlig stad och fylld av kultur och just nu är den extra fylld av medarbetare från ProCivitas på kickoff inför höstrens nya och STORA mål!

Kickoffen är en av många aktiviteter där vi på ProCivitas kan känna oss lite extra stolta för att vi får arbeta med regionens mest studiemotiverade elever och de eleverna kräver extremt engagerade lärare och tillsammans kan vi arbeta mot vår vision: Sveriges Bästa Gymnasieskola

Jag vet att det är få andra skolor som åker på kickoff till Prag. Jag vet att det är än färre som väljer att bo på Mandarin Oriental, men kontakter på rätt ställe gör att det blir prisvärt och ytterligare ett minne för livet. Mandarin Oriental blir dock trots rätt kontakter inte jättebilligt, men prisvärt.

Vi på ProCivitas hatar billiga lösningar. Vi älskar effektiva lösningar och det är så vi kan känna när några av våra konkurrenter i stället för kickoff i Prag startar terminen med en kopp kaffe och kanelbulle i betongträdgården: Vi måste vara lite bättre! Det är vad våra elever och resten av omgivningen kräver av oss!

Jag är glad och stolt över att kunna erbjuda vår personal denna lilla exklusivitet mitt i vardagen och jag är helt övertygad om att det är väl spenderade pengar som ger en payback i än mer engagerade och motiverade lärare.

Mitt problem är bara: hur ska vi slå Mandarin Oriental i Prag nästa år? Har du något förslag?


Work Hard, Be Nice, Dream Big

是好的,努力,梦想大

1 kommentar:

  1. Tack för härliga dagar! Tänk om-dagarna var också synnerligen välinvesterad tid. Hjärnan kokar över på oss alla just nu, fast på ett positivt sätt! Förresten är det väl det som kallas "payback";)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera