söndag 22 augusti 2010

monocle - a briefing


Några av mina unga och lite mer "preppiga" vänner har öppnat ögonen för mig för tidskriften Monocle. Efter ha köpt och läst tre nummer är jag lite "hooked"

Jag vet att det inte är så trendigt att läsa magasin nu när man blivit lite digital med blogg och allt, men ändå lite coolt att hänga över en trendig tidning på ett trendigt café (gissa vilket) på gågatan i sommarMalmö.

Monocle är uppdelat i några sektioner
A- Affairs
B- Business
C- Culture
D-Design
E- Escape? Editorial? Expo? End?

Anyhow. Det är inte det vanliga glassiga pappret, utan ger via det ruggiga pappret, trots sina glassiga annonser, en helt annan känsla är de vanliga livstilsmagasinen. Senast gillade jag tex; Perfect Urban Club, Keyifli in Instanbul och Quality of Life reports.

Jag ser redan fram mot nästa nummer. Prova gärna själv och berätta vad du tycker!


2 kommentarer:

  1. Jag är stolt över ditt val av lektyr Peter. Läs artikeln om Macau i senaste numret. Nya perspektiv inför höstens ProCivitasresa.

    SvaraRadera
  2. Kan det vara Barista du var på!!!???!!!

    SvaraRadera