fredag 3 februari 2012

Affärsplaner

Det finns mängder av tävlingar kring Business Plans som ungdomar från ProCivitas gärna deltar i och ofta är framgångsrika. Ibland kan nyttan av affärsplaner eller tävlingar kring affärsplaner kritiseras, vilket bla Wall Street Journal gör i dag på http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203920204577196813674180138.html?mod=wsj_share_tweet . Jag kan dock tycka att denna form av casemetodik är ett framgångsrikt pedagogiskt koncept, men ännu hellre ser jag ”Walk the Talk”!

Nästa stora affärsplanstävling torde vara de kommande regionala finalerna i Ung Företagsamhet. För ProCivitas del är 13 mars i fokus i Malmö samt 22 mars i Växjö. Här ska mängder av regionala UF-företag tävla mot varandra i bla Bästa affärsplan, monter, säljare, produkt, tjänst, innovation samt naturligtvis, det mest prestigefyllda Bästa Företag.

Själv måste jag erkänna att jag måttligt road av att skriva affärsplaner! Kultur och visioner är mycket roligare och framför allt min egen devis: Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar