lördag 21 januari 2012

Supertalanger

Jag blev lite sur på Veckans Affärer i veckan. De publicerade sin lista över Sveriges 101 supertalanger, men ingen av de två alumnielever från ProCivitas jag anmält kom med.

Caroline Kummelstedt tog dock lite revansch i Helsingborgs Dagblad i dag: http://hd.se/mer/2012/01/21/vaga-for-att-vinna/

Cecilia Värendh Månsson, som toppstudent från Ivyskolan Columbia i NYC och nu under sitt utbytesår på Oxford driver en talangbyrå via http://www.gatewayscandinavia.com/

Jag vet att man bara kan bli supertalang på listan en gång i sitt liv och det är väl därför VA väntar med att ta in Caroline och Cecilia på listan. Det är väl lika bra att vinna lite senare i livet. Caroline och Cecilia är fortfarande unga jämfört med de flesta på listan.

Jag kunde nominerat många andra alumnis från ProCivitas också som t ex Gustav på Google, Johan, Expansion Manager Asia H&M, Ylva på IKEA, Ola på JP Morgan, Tom, årets bild?, Charles, nästa riksbankschef? Caroline, Solheim Cup avgörare, Daniel på Goldman Sachs, Oliver som politisk påläggskalv, Isaac, Nick, Lovisa och många, många mer.

Jag ser fram mot Supertalanglistan de kommande åren och till dess tänker jag:

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar