lördag 31 december 2011

Gott Nytt År förresten!


Jag gillar jullovet nästan bättre än sommarlovet. Under sommaren ska allting vara klart tills de nya ettorna på ProCivitas börjar. All personal har också höga förväntningar på kickoff och allt annat kring skolstart. Datorer ska vara på plats, renoveringar fullbordade, schema klart. Recentiorsfest och Livet på landet ska vara planerat. Normalt har jag svårt att ta semester under sommaren.

Jullovet däremot är enklare. Den enda deadlinen är 31 dec 24.00 EST då alla ansökningar till colleges i USA ska vara inne. Då känns det bra att vara på rätt sida av Eastern Standard Time och njuta av värmen lite söderut.

I dag var en viktig dag. Jag känner mig nöjd med alla förslag på Årets Alumnielever och alla rekommendationer jag skulle skriva är nu snart uppladdade på Common Application. I dag landade jag i land nr 96 i min jakt på att nå 100 besökta länder. Costa Rica blev land nr 96. Nu gäller det att planera för höstens kickoff så jag kommer till nummer 97. Nästa jul räknar jag med att fira land nr 100 i Thailand, som jag aldrig har besökt!

Gott Nytt År förresten! Här firar vi inte förän i morgon kväll och till dess tänker jag:

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar