tisdag 5 juli 2011

McKinsey missar i Båstad

Almedalen är säkert hett och det skickas ut en rad olika ”inspel” bl a om skolans värld som flitigt kommenteras av bloggosfären. Mitt Twitterkonto fylls av små rapporter. Det som mest fångat min uppmärksamhet är en rapport från McKinsey som har idéer om hur skolsystemen kan förbättras: Läs den gärna på:

http://www.mckinsey.com/clientservice/Social_Sector/our_practices/Education/Knowledge_Highlights/How%20School%20Systems%20Get%20Better.aspx

I nästa vecka kommer nog halv Almedalen till Båstad där jag redan väntar och njuter i fulla drag. Jag njuter inte bara av tennis, utflykter, sol och bad utan nästan mest av att varje dag få sitta ned med en rad ambitiösa elever från ProCivitas. Vi tar en stund för att prata om drömmar och nästa steg och vad som måste göras nu för att nå hela vägen dit! Märkligt nog står det inget i McKinseys rapport om denna typ av engagemang!

I Båstad blir det också mycket med UF företaget Lindmarks som nu förbereder sitt deltagande i EM finalen i Oslo i augusti. Jag tror det kan bli en riktigt spännande utflykt!

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar