fredag 28 januari 2011

Supertalanger


Både jag och ProCivitas gillar talanger och entreprenörskap och inte minst framtidstro. Veckans Affärer gör det också och i veckan har de utsett Sveriges Supertalanger. Jag tycker det är coolt att unga, hungriga och duktiga individer uppmärksammas.

Hela listan finner du här: http://www.va.se/tema/supertalanger/index.xml?__xsl=/templates/list-import-layout.xsl&id=comp:00004d2ec047:000000754e:0717&__toolbar=0

Jag kan vara lite besviken att inga av våra alumnielever tagit in sig på listan i år, men det beror nog mest på att ProCivitas alumnielever ofta fortfarande är lite för unga, så för framtiden har jag stort hopp. Det finns ju några att plocka av:

  • Två vinnare av Anders Walls Entreprenörsstipendier
  • Vinnarna av Ung Företagsamhet, både nationellt och regionalt
  • Ivy League studenterna
  • Hela gänget på Warwick, Cass, Oxford, St Andrews
  • Doktoranderna på Handels
  • Bonuskungen i Schweiz
  • Karriärsgänget på t ex H&M, Google, Ernst&Young, Deloitte, Nordea och IKEA
  • Finansgänget på JP Morgan, Goldman&Sachs och RBS
  • Quratorerna i Lund
  • Gänget i Mensa, Nova100, 4potentials
  • Elevkårsgänget
  • Entreprenörerna som anställer allt vad de orkar

På den korta listan har jag glömt många andra med stor potential. Jag kan börja med juristen på HKUST och vill inte gärna bara sluta med gänget i Unga Aktiesparare eller volontärerna i Sydafrika. Och jag har också glömt alla våra idrottare som hyllas på galor, sätter världsrekord, vinner medaljer och många, många mer.


Work Hard, Be Nice, Dream Big

是好的,努力,梦想大

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar