tisdag 7 maj 2013

Alumnimeeting och Alumnipriser i Stockholm


I går kväll var det ProCivitas alumnimeeting på Hotel Stureplan i Stockholm. Ett sjuttiotal alumnielever dök upp på lite mingel. Flera av dem har jag inte träffat sedan de tog examen och för några av dem var det faktiskt 10 år sedan vi sågs senast.

Det är ett härligt gäng och det är kul att se hur nätverkandet utvecklas mellan årskullarna och mellan skolorna. Jag känner mig riktigt stolt för de allra flesta verkar ha anammat devisen Work Hard, Be Nice, Dream BIG.

Varje år delar vi också ut en utmärkelse till Bästa Business School Student. Tidigare år har studenter på Handels inte kunnat komma i fråga då fokus för priset var internationellt, men i år övertalades jag att även låta svenska utbildningar vara med.

Priset för 2012 gick i år till Emil Eriksson, ProCivitas Helsingborg 2011, för sina insatser och framgångar på Handelshögskolan i Stockholm och för att han är en sann förebild för dagens elever. Emil har också varit aktiv i alumninätverket och varit ett bollplank för skolan.



Bevaka gärna Emil. Han är en av de där supertalangerna i Sverige.

Till hösten lovar jag att arrangera alumnimeetings i Köpenhamn och Göteborg. Det var ett tag sedan vi var där.

I dag är det SM i Ung Företagsamhet på Älvsjömässan. Vill du träffa morgondagens ledare och entreprenörer så skynda dig dit. Kl 09.00 öppnar portarna och kl 15.00 stänger de. På kvällen blir det stor prisutdelning och jag hoppas verkligen att det blir några utmärkelser till det 60-tal elever från ProCivitas som är med och tävlar. Läs mer här: http://www.ungforetagsamhet.se/sm-portal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar