måndag 8 april 2013

ProCivitas på Sommarskolor

Det finns en rad olika sommarskolor att söka till i Sverige och även utomlands.
Häromdagen berättade jag om summer schools tex på Columbia University.

En del av skolorna har fantastiskt många sökande och för att lyckas ta sig in krävs inte bara bra betyg. Du måste visa upp en intressant profil också. Profilen kan bestå av extra-aktiviteter i skolan, som att leda utskott. Det kan även vara sommarjobb och intressanta praktikplatser eller ämnen som du redan har fördjupat dig i genom extrakurser eller självstudier i litteratur i ämnet. Det är viktigt att marknadsföra varumärket JAG!

RAYS och sommforskarskolan på Karolinska Institutet anses var de bästa och mest populära i Sverige. Konkurrensen är stentuff. Av de få platserna som erbjuds har minst sju av dem erbjudits elever från ProCivitas. Det glädjer mig att årets andraårselever fullföljer denna "tradition" och jag tar det som ett tecken att mina alumnielever har gjort väl i från sig på plats. En av "proccegirlsen" har kommit in på båda och jag undrar vad hon kommer att välja!

Lycka till i sommar! Jag är övertygad om att er nyfikenhet och drivkraft kommer att stimuleras och förhoppningsvis att öka ännu mer. Välkomna tillbaka med ytterligare en merit i bagaget och som goda ambassadörer för dessa sommarskolor.

Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar