söndag 11 mars 2012

Go West



I USA finns det många gymnasium (high schools). Lite kaxigt menar jag att ett par av dem till och med håller ProCivitas klass. Ett av dem är Lawrenceville i New Jersey. Svensk Amerikanska stiftelsen erbjuder varje år EN svensk elev ett fullt schoolarship. De senaste åren har ingen elev från ProCivitas nått hela vägen fram, trots att de blivit antagna till intervjuer. I år gratulerar jag Anna från ProCivitas i Malmö som första Procceekid på Lawrenceville! Stort grattis. Go West Anna!

Från ingenstans får jag en rad trevliga mail från en ung herre som inte gick på ProCivitas. Med tanke på hans favoritsport så förstår jag honom! Vi har inget bra samarbete med Vallåsen och Vallåsen räcker absolut inte till! Han har precis blivit antagen på både Ivy skolan Dartmouth och Handelshögskolan i Stockholm och frågar mig vad han ska välja. Ett par mail och telefonsamtal senare är jag övertygad. Go West!

Det finns mycket att fundera på i frågan. Vill du vara i det svenska eller internationella nätverket? Utbildningarna är också svåra att jämföra. Vill du blir klar Business Student snabbt? Vill du bo på en skola med eget skidberg?

Jag får därmed i detta fall utöka min devis: Work Hard, Be Nice, Dream BIG and Go West!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar