lördag 28 januari 2012

Glada besked från Cambridge

Då kom det ett positivt besked till från Cambridge! Det kanske inte kryllar av alumnis från ProCivitas där, men tre stycken samtidigt tycker jag är lite coolt då ProCivitas bara representerar ca 0,4% av gymnasievärlden i Sverige!

I dag har jag åter igen stulit lite nyheter från mina vänner på http://www.studyadvantage.se/ . Jag har tidigare skrivit om Internetentreprenören och Facebooks första utomstående investerare Peter Thiel. En av de frågor han tycker är allra viktigast är hur universitet och skolor kan utnyttja teknologi bättre för att t.ex. dra ner på kostnaderna. Nu rapporterar bl.a. New York Times om hur lärare ofta motarbetar detta initiativ: New York Times artikel

Å andra sidan rapporterar US News Education att antalet elever som utbildar sig via online-kurser ökar rekordsnabbt. Dom lanserade nyligen en rankning av USAs bästa online-utbildningar 2012

Jag tycker att ProCivitas har en skön harmoni med IT utvecklingen och vi ser det inte som en kostnadssparare. Snarare tvärtom. Moderna verktyg är väl en förutsättning för att utbilda morgondagens vinnare! Men bäst är nog som vanligt:

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar