fredag 20 januari 2012

En vanlig dag på jobbet?

SR Kronoberg slår på stort på morgonen och vill ha kommentarer på varför eleverna på ProCivitas får Mac, http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=4912808. Jag menar att en laptop är ett helt naturligt redskap i en modern skola. Det som kanske är lite unikt med ProCivitas är att eleven får välja mellan PC eller Mac. Det var tydligen inte den vinklingen journalisten ville ha!

Josef Kiswani uppmärksammas i Helsingborgs Dagblad, http://hd.se/helsingborg/2012/01/20/alla-kan-om-de-vill/. Josef går i åk 3 och gör ett kanonjobb för att inspirera ungdomar som inte alltid fått silverskeden i munnen. På måndag hålls en stor inspirationsdag där bl a Caroline Kummelstedt, Alumni 09 Helsingborg, medverkar. Har du chansen så besök gärna Jag KAN på Sundpärlan måndagen 23 jan mellan 13-17!

Patrick, alumni 04 Helsingborg, mailar och frågar om jag kan fixa en lokal till hans företag som nu ska etablera sig i Helsingborg. Egentligen skulle jag väl svar ”jag är väl ingen j***a fastighetsmäklare”, men två mail senare verkar det som Helsingborg får en ny rådgivare inom Coperate Finance.

Carl, alumni 10 HBG, FB-mailar om att han tycker jag ska rösta på honom i årets tävling av Årets Affärskreatör som Handelshögskolan i Stockholm arrangerar. Du kan själv rösta på honom här eller varför inte på Hugo som var klasskamrat med Carl. Läs gärna mer på http://utmaning.hhs.se/rosta

Däremellan han jag nog svara på 50 mail och hann fem rätt långa samtal med elever som verkligen har höga ambitioner och där planerna smiddes för att nå hela vägen till Oxford, Harvard, Warwick plus vägen till oberoende.

Väl hemma blev jag lite besviken på Veckans Affärer denna vecka. Jag ska förklara i nästa vecka, men till dess: Work hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar