torsdag 9 juni 2011

Sommarlov är överskattade

När resten av personalen tar sommarlov och eleverna inte har några lektioner finns det mycket att göra. Allt ska förberedas för höstens kickoffer både för personalen och för eleverna och mycket annat om det ska bli så bra som jag vill. Om jag behöver hjälp så ropar jag, men, ärligt talat, är det rätt få som svarar!

Alla elever på ProCivitas har möjlighet att boka ett par timmars möte med mig i sommar för att prata om mål och drömmar under sommarlovet. Några av dem nästan tvingar jag till vårt möte. Jag gillar ungdomar med stora drömmar och jag gillar att utmana drömmen och låta den bli ännu ett snäpp större. Tillsammans gör vi upp planer för att nå drömmen. Vilka kurser ska vi läsa? Vilka i vårt kontaktnät ska vi introducera för eleven? Vem bör bli mentor? Vilka övriga projekt ska vi satsa på? Hur ökar vi på din CV? Hur utvecklar vi ditt digitala varumärke? Vilka alumnielever ska du kontakta? Vilka universitet passar din dröm bäst? Hur når du dit och mycket mer! Allt i en avslappnad sommarstämning!

Under dessa möten älskar jag verkligen mitt jobb, även om det är semestertider egentligen!

Det finns fortfarande tider att boka i sommar!

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

ps till och med en del kommande förstaårselever har redan bokat tider!

6 kommentarer:

  1. Det är precis det här som gör procivitas till världens bästa gymnasieskola :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Får gamla elever också boka samtal? ;-)

    SvaraRadera
  4. Kanske är även en lärare välkommen...

    SvaraRadera
  5. Sonja. Du är så välkommen. Maila pc@procivitas.se eller ring på 0730 71 47 40 så bokar vi en tid

    Jonas: Kolla din mail

    SvaraRadera
  6. Mathias: nöjet är på min sida. Det finns inget roligare än få lov att guida motiverade ungdomar

    SvaraRadera