torsdag 2 juni 2011

Grattis och Skolans Makthavare

I går presenterade Skolvärlden listan över de 50 viktigaste makthavarna i skolan. Läs den gärna här: http://www.skolvarlden.se/artiklar/hela-listan-med-skolsveriges-maktigaste

Jag blev naturligtvis besviken att inte vara med. Jag menar hur många UF vinnare och Ivy League elever har t ex nr 1 Jan Björklund skapat? Jag ser dock att Marcus Strömberg (nr 25) från AcadeMedia, min nya chef, är med!

Det som känns ännu mer trist att UF coacherna Charlotte och Chris inte är med. Inte heller Maria och Stefan som lyfter ProCivitas elever i svenska eller Kim eller Lucas som gör detsamma i engelska och Mickarna i Matte, Linus i köket och så många mer. De är viktigare makthavare för ProCivitas elever än alla på listan!

En som kanske är med på listan om några år är Simon Wetterling (alumni Växjö 2009) som nyligen valts som den yngste ordförande genom tiderna på LUS, Lunds universitets studentkårer. LUS är en samarbetsorganisation för studentkårer vid Lunds universitet. LUS verkar för de studerandes intressen gentemot Lunds universitet. Simon pluggar ekonomi i Lund. Bra jobbat Simon! Jag ser på din Facebooksida att du träffat alumnis från Helsingborg och Malmö, men jag undrar när du ska skaffa dig ett Linkedinkonto?

Den uppmaningen gäller förresten även Marcus och rätt många fler på listan och så även journalisten i fråga!

Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar