fredag 20 september 2024

Två stjärnor på VYN

Det är inte ofta jag bloggar längre, men detta kunde jag inte motstå att dela med mig av. Under min tid som VD på ProCivitas försökte jag undvika att störa mina rektorer i deras arbete och tog istället hand om många resor med elever. Eftersom jag gillar god mat och samlar på Michelin-stjärnor, bjöd jag ofta med elever på dessa upplevelser. Vid slutet av varje middag var eleverna tvungna att berätta om sin tänkta framtid, vad de skulle göra i sin karriär och var och när de tänkte bjuda tillbaka, för det finns ju inga gratisluncher!


Efter många års resande är det många elever som är skyldiga mig fina middagar, och nu har tiden kommit då några gamla elever börjar bjuda tillbaka.


Igår kväll bjöd Wilhelm Sturesson och Axel Persson tillbaka på Vyn med Daniel Berlin i spetsen, på Österlen. Jag fick två nya stjärnor till min lista och fick höra många härliga historier om deras resa genom olika utbildningar, deras intresse för mode och affärer som föddes på vår resa till Kina, och genom de företag som Engelska Herr och Baltzar.com som de idag driver. Vilka två stjärnor de är och som de representerar Work Hard, Be Nice, Dream BIG


Vilken trevlig kväll. Jag ser fram emot fler sådana kvällar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar