torsdag 22 april 2021

Talanger från Nova 111

 Jag gillar listor och rankingar och häromdagen släppte Nova Talent sin lista på 111 talanger i Sverige mellan 25 och 35 år som gör impact och som du bör bevaka. På listan finner jag åtminstone sex alumni elever från ProCivitas:

Oskar Weijden, Malmö 2005

Daniel Dudek, Malmö 2005

Viktor Stensson, Helsingborg 2009

Oscar Karlsson, Växjö 2004

Henri Thunberg, Helsingborg 2009

Hela listan hittar du här: https://www.111.novatalent.com/

Jag hoppas att jag inte missat någon. Sedan kan jag tycka att på listan saknas några. Ett exempel är Jakob Dahlberg på Joint Academy som blev årets alumnielev 2020. Jag saknar också många av kvinnorna i vårt alumninätverk.   Jag tycker det är häftigt att ProCivitas får upp nästan 5% av de nominerade, när vi bara representerar knappt 1% av antalet elever i gymnasiet i Sverige. 

Följ gärna Oskar, Daniel, Viktor, Oscar och Henri för de representerar verkligen Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar