måndag 12 mars 2018

Talarfestival



Hela söndagen "fortbildade" jag mig genom att gå på Talarfestivalen i Malmö. Den svenska talarföreningen hade årsmöte och 60 talare bjöd på korta presentationer på 20 minuter var uppdelade i åtta olika rum. En härlig söndag för ny inspiration.

ProCivitas vännen Staffan Taylor var en av moderatorerna och skötte sig utmärkt. Senast vi sågs var det på scen i SM finalen på Ung Företagsamhet. Jag hoppas att vi ses igen i maj när Staffan är konferencier även i år.

Den talare som imponerade mest på mig var Mats Rimton, en ProCivitaspappa, som försöker beskriva framtiden och hur den kommer att påverka dig som person, din familj och ditt arbete. Hans framtidsinsikter inspirerar och motiverar och menar att "The Trend is Your Friend".

Mats målar också upp ett mörkt scenario i den digitala framtiden för de som inte hänger med. Jag tycker nog att jag hänger på rätt bra, men min strategi är nu glasklar. Jag investerar i unga talanger och sedan håller jag för mina ögon och njuter av att följa med på en underbar bergochdalbana i bräcklig farkost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar