tisdag 6 december 2016

Investera i alumnielever



För några år sedan investerade jag i golfspelaren Alexander Björk ( ProCivitas i Växjö 2010) via Trade In Sports och sålde mina andelar hösten 2015. Utväxlingen blev +26,4% och jag fick extra anledning att följa Alexanders framfart på Challangetour. I förra helgen ”debuterade” han på Europatouren i golf. Spelar han lika bra i framtiden blir detta nästa svenska supersuccé på den internationella golfscenen. 

I våras investerade jag i glassmakaren Richard Hertvig från Alvestaglass (ProCivitas i Växjö 2003) via Pepins. I dagsläget är jag plus nästan 50%. Du kan fortfarande köpa aktier via Pepins och troligtvis köper du mer glass till din frys. I morgon 7/12 finns möjligheten: http://www.pepins.com/market-alvestaglass/

Vill du investera lite större i Bokio, så kanske det även finns möjlighet till det. Läs mer på http://digital.di.se/artikel/han-ska-dra-in-50-miljoner-till-sin-konstnadsfria-bokforingsapp


Nu kan du via Trade in Sports investera i den hårt satsande tennisspelaren Kajsa Rinaldo Persson (ProCivitas i Växjö 2016). Kommer hon in på topp 100 listan så kan du räkna med att du tripplar din insats. Det är hög risk, men det rapporteras att Alexander Björk redan har investerat och det har jag också gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar