tisdag 12 april 2016

Entreprenörskap+supertalang+träning+medicinare=SUPERCOOLT



Jag gillar entreprenörskap och jag gillar träning och gärna på gymmet. 2015 loggade jag in 188 gånger på mitt lokala gym, som dock är lite sämre än rekordet från 2012 på 223 gånger.

Nu har ett antal entreprenöriella läkarstudenter i Lund börjat visa på hur du ska träna baserat på empiriska studier. Detta kan bli ett coolt företag. I ledningen hittar du bl a Omar Kaakati, alumni ProCivitas i Helsingborg 2011.

Det glädjer mig supermycket när naturelever genom ProCivitas utbildning fått smak av den entreprenöriella världen. Det är så Sverige kan skapa morgondagens stora arbetsgivare. 

Jag förstår också att satsningen nyligen har fått ett stipendium från Leapfrog, som en är  cool satsning från Lunds Universitet som ger 27 000 kr för att bolaget ska kunna utvecklas under en sommar. Det kommer att hända mycket här. Jag misstänker att appen bara är några kodrader borta!

Satsningen heter EBT: Evidence Based Training och du kan följa dem på:
https://www.instagram.com/ebtofficial/


Omar berättade i kväll att om det inte varit för den chans han fick i årskurs tre genom att driva ett företag inom Ung Företagsamhet så hade inte EBT startat. Omar är en supertalang som du ska hålla koll på och som verkligen representerar Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar