fredag 18 december 2015

Underbart är entreprenörskap

I går kväll var det UF-mässa i Malmö och ett trettiotal UF bolag från ProCivitas i Malmö och Helsingborg ställde ut. Det börjar bli en riktigt folkfest av det och ungdomarna säljer slut på många av sina produkter.






Här lyssnar jag på tredje bästa bolag enligt juryn:



Du har chansen att besöka dessa taggade ungdomar igen, men först 9 mars på Emporia i Malmö. Boka in det i din kalender.

Vad alla kämpar om är titeln som bästa UF företag i Skåne. Vandringspriset har varit på reparation, men i går fick jag tillbaka det:


 Här följer en lista med inskriptionerna:

2003            Unika Förmåner, ProCivitas i Helsingborg
2004/05      Siplica UF, ProCivitas Helsingborg
2005/06      Menor UF, ProCivitas Helsingborg
2006/07      Omtanken UF, Båstads privata gymnasium
2007/08      S.T.A.T. UF, ProCivitas Helsingborg
2008/09      Moi UF, ProCivitas Helsingborg
2009/10      AquActive UF, ProCivitas Malmö
2010/11      Knit UF, ProCivitas Helsingborg
2011/12      Jobbassistenten UF, ProCivitas Helsingborg
2012/13      Houseberg UF, ProCivitas Helsingborg
2013/14      Barnens Mat & Bak UF, ProCivitas Helsingborg
2014/15      Healthy Heroes, ProCivitas Helsingborg

Denna pokal har jag stolt på mitt skrivbord nu och jag avser att behålla den ett bra tag till!

Tills vi hörs igen: Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar